Hjärnskadad? Satans syndrom?

Ann Charlott Altstadt landade för några dagar sedan i slutsatsen att människor med högeråsikter lider av en hjärnskada. I dag svarar jag i Expressen varför jag tycker att hon har fel: Är kanske alla hjärnskadade?

Jag hoppas så klart att Altstadt kommer med en replik så småningom. I mellanloppet har jag fått mitt horoskop ställt av en hjälpsam själ:

Minnesvärt citat 1.

I högertidningen Expressen skyndar en Niklas Elert till ”grabba åt dig”-mentalitetens försvar. Och är det inte typiskt att han enligt bloggens astrologispråk lider just av Satans Syndrom – tecknet på en själ som fallit djupast ner i okunskap om livets verkliga spelregler?

Minnesvärt citat 2.

Djävulen och hans fula lilla underhuggare Mammon har gjort ett förträffligt jobb med Niklas Elert, han springer verkligen den inskränkta Ondskans ärenden.

Minnesvärt citat 3.

Horoskop om döden och pengarna (om sångaren Morrissey, känd för att ha retat upp de övriga medlemmarna i The Smiths för sin gränslösa girighet – och han har bara en mild satanisk fullmåne jämfört med Expressen-skibenten!)

Och här är själva belägget som jag tänker skriva ut och rama in:

I övrigt kan jag bara säga tack.

7 Responses to “Hjärnskadad? Satans syndrom?”


  1. 1 Johan Folin juni 17, 2011 kl. 7:22 e m

    Wow! Ännu bättre än när Ellsworth M Toohey skrev ner Germania.

  2. 2 Niklas Elert juni 17, 2011 kl. 7:26 e m

    Gillar även ditt horoskop du Håkan Juholts totala antites🙂 http://siderisk.blogspot.com/search/label/Johan%20Folin

  3. 3 Johan Folin juni 17, 2011 kl. 7:27 e m

    Haha! Jag hade inte sett det. Tack!

  4. 4 Johan Folin juni 17, 2011 kl. 7:56 e m

    Jag trodde att herr Siwert Aldenryd var en påhittad person, men det finns en person som heter så och som har varit aktiv lite här och var på nätet, så jag tror att det här faktiskt inte är menat att vara humor.

  5. 5 Niklas Elert juni 17, 2011 kl. 8:02 e m

    Jag vet, jag har funderat på det hela dagen och kikat runt och det verkar som om han är riktig, så riktig man nu kan vara när man håller på med astrologi. Verkar dessutom snitta typ tre aplånga blogginlägg om dagen – svårt att hålla upp det tempot om det är en sarkastisk bisyssla. Sen tycker jag Teodor ställde en mycket bra fråga på fb:
    ”En sak jag länge undrat över är hur han kan vara så hjärtlös. Om nu stjärnorna gjort dig ond, vilket de ju uppenbarligen har, borde han väl med mildhet kommentera ditt oförstånd. Du kan väl knappast hjälpa när du blev född?”


  1. 1 Mitt sideriska horoskop Trackback vid juni 17, 2011 kl. 8:23 e m
  2. 2 Den fria viljan « Niklas Elert Trackback vid augusti 15, 2011 kl. 5:11 e m

Kommentera

Jag som bloggar här heter Niklas Elert. Till vardags jobbar jag på Ratio - Näringslivets forskningsinstitut. Jag är liberal i sociala och ekonomiska frågor.

Jag skriver för diverse tidningar på mer eller mindre regelbunden basis och har flera kreativa strängar på min lyra. Jag och min gode vän Jonas Sigedal har tillsammans skapat julkalendern Kommunen och skrivit det satiriska eposet Germania som gavs ut på Hydra Förlag 2008. Kommande projekt är en science fiction-roman med arbetsnamnet Rymdsalongen.


