Simon lyssnaren

Simon Strand har definitivt mitt kryss om fyra år. Till skillnad från de många politiker och pampar som blott använder facebook och andra sociala medier som en förstorad megafon är Strand både tillgänglig, uppriktig och formbar – i alla fall än så länge.
Nedanstående statusuppdatering (i fet stil) med efterföljande konversation illustrerar poängen väl. Jag har redigerat den så att den skall se begriplig ut också i wordpress.

Simon Strand till Riksdagen 2014: Nog var det en dålig idé att privatisera elen i Sverige?
Niclas Berggren: Nja… (länk)
Simon Strand till Riksdagen 2014: Intressant, tack! jag ändrar mig.
Niklas Elert: Simon: om du vill att vi stöttar dig ända in i riksdagen får du väl banne mig ta och visa lite ryggrad. Du kan ju inte ändra dig så fort första bästa (i dubbel bemärkelse) docent postar en länk.
Simon Strand till Riksdagen 2014: med facit i hand inser jag att det blev fel och att jag kunde ha gjort saker annorlunda. men samtidigt: att lyssna är inte att vara ryggradslös. jag slängde ut en fråga och jag fick ett adekvat svar som jag tog till mig. modernt ledarskap kan man också kalla det.

Hear hear!

0 Responses to “Simon lyssnaren”



  1. Kommentera

Kommentera

Jag som bloggar här heter Niklas Elert. Till vardags jobbar jag på Ratio - Näringslivets forskningsinstitut. Jag är liberal i sociala och ekonomiska frågor.

Jag skriver för diverse tidningar på mer eller mindre regelbunden basis och har flera kreativa strängar på min lyra. Jag och min gode vän Jonas Sigedal har tillsammans skapat julkalendern Kommunen och skrivit det satiriska eposet Germania som gavs ut på Hydra Förlag 2008. Kommande projekt är en science fiction-roman med arbetsnamnet Rymdsalongen.


