Tyck inte synd om finansmännen

tycker jag, bland annat i dag i Gotlands Allehanda. Så har jag då lyckats med det obligatoriska betinget att få in fröken Rand i en ledare.

För övrigt trivs jag som fisken i vattnet i rollen som ledarskribent. Det är en häftig känsla att se sig själv publicerad. Dessutom ett fascinerande feedback-system att på daglig basis se vilka abbonenter som tar in vad man skriver, vad som funkar och vad som inte funkar. Tyvärr blir man oftast publicerad osignerat (det är upp till tidningarna), med följden att jag inte kan ta åt mig äran. Jag känner mig likväl ganska stolt över min privata hög av utrivna ledarsidor som jag hunnit bidra med sedan jag började här förra måndagen.

0 Responses to “Tyck inte synd om finansmännen”



  1. Kommentera

Kommentera

Jag som bloggar här heter Niklas Elert. Till vardags jobbar jag på Ratio - Näringslivets forskningsinstitut. Jag är liberal i sociala och ekonomiska frågor.

Jag skriver för diverse tidningar på mer eller mindre regelbunden basis och har flera kreativa strängar på min lyra. Jag och min gode vän Jonas Sigedal har tillsammans skapat julkalendern Kommunen och skrivit det satiriska eposet Germania som gavs ut på Hydra Förlag 2008. Kommande projekt är en science fiction-roman med arbetsnamnet Rymdsalongen.


