Osäkerhet

Återkommande har i dag varit att jag formulerar ett stycke text – ett blogginlägg, en facebookstatus, ett sms, ett mejl – som jag sedan slänger, plötsligt oroad för att jag bara kommer att framstå som dum om jag offentliggör det. Nu är jag på gränsen till att göra det också med detta onödiga stycke text. Alla har väl sina stunder/dagar av osäkerhet. Jag inbillar mig bara att mina är fler än andras. Men det gör nog, återigen, alla – eller i vart fall de flesta. Jag tror dessutom att den fasad jag gömmer min osäkerhet bakom är ganska så robust. Under en dryckeslek för en tid sedan röstades jag fram av mina vänner (?) som den runt bordet som överskattade sig själv mest. Paradoxalt nog är nog detta också sant.

Nu till den springande punkten:

Intern strid…

Posta!

Kommentera

Jag som bloggar här heter Niklas Elert. Till vardags jobbar jag på Ratio - Näringslivets forskningsinstitut. Jag är liberal i sociala och ekonomiska frågor.

Jag skriver för diverse tidningar på mer eller mindre regelbunden basis och har flera kreativa strängar på min lyra. Jag och min gode vän Jonas Sigedal har tillsammans skapat julkalendern Kommunen och skrivit det satiriska eposet Germania som gavs ut på Hydra Förlag 2008. Kommande projekt är en science fiction-roman med arbetsnamnet Rymdsalongen.


