Nu när katolska kyrkan redan gått ner sig till midjan i kvicksanden

så fortsätter man likväl att sprattla:

Många psykologer och psykiatriker har visat att det inte finns någon länk mellan celibatet och pedofili medan åter många andra har visat, enligt vad jag har blivit underrättad, att det finns ett samband mellan homosexualitet och pedofili, sade kardinalen vid en presskonferens i huvudstaden Santiago.

Det är nästan roligt så idiotiskt är det, om det inte vore för de miljontals stackare som ännu känner sig förpliktigade att följa de groteska irrläror som de här gubbarna predikar. Likväl vågar man väl hoppas på ett smärre medlemstapp nu framöver…

5 Responses to “Nu när katolska kyrkan redan gått ner sig till midjan i kvicksanden”


  1. 1 Pell april 13, 2010 kl. 11:19 f m

    Oavsett om det finns något samband eller ej, så Är ju en pedofil som förgipersig på en pojke även homosexuell.

    • 2 Henke april 13, 2010 kl. 1:25 e m

      ”Oavsett om det finns något samband eller ej, så Är ju en pedofil som förgipersig på en pojke även homosexuell.”

      Nope, en pedofil kan inte ha sex med en vuxen och gilla det. Kan man inte ha sex med en man om man är kille så är man inte bög.

  2. 3 Niklas Elert april 13, 2010 kl. 11:25 f m

    Om han (Måste det vara en ”han”? Jag får förmoda att du syftar på en katolsk präst) förgriper sig på en flicka då?

  3. 4 NV april 13, 2010 kl. 12:39 e m

    Det skulle vara intressant att höra dina resonemang kring varför det är idiotiskt. Att det är politiskt inkorrekt och går emot den allmänna agendan det är inte svårt att räkna ut. Men till och med RFSL har ju i undersökningar fastslagit att unga HBTQ-personer är utsatta för mer övergrepp än heterosexuella ungdomar.

  4. 5 Niklas Elert april 13, 2010 kl. 12:57 e m

    NV:
    Intressant synsätt. Jag valde att tolka att han med sambandet mellan ”homosexualitet och pedofili” menade att vissa katolska präster våldtar barn för att de är homosexuella, inte för att de lever i celibat (jämför första delen av uttalandet, ”celibatet och pedofili”).

    Om han å andra sidan, som du tycks tro (rätta mig om jag har fel), menar att prästerna hemfaller åt pedofili för att barnen är ”HBTQ-personer” tycker jag inte att det framställer honom i mer sympatisk dager: han skuldbelägger ju i så fall offren. Sen frågar jag mig också: vad har du för belägg för att barnen är HBTQ-personer?


Kommentera

Jag som bloggar här heter Niklas Elert. Till vardags jobbar jag på Ratio - Näringslivets forskningsinstitut. Jag är liberal i sociala och ekonomiska frågor.

Jag skriver för diverse tidningar på mer eller mindre regelbunden basis och har flera kreativa strängar på min lyra. Jag och min gode vän Jonas Sigedal har tillsammans skapat julkalendern Kommunen och skrivit det satiriska eposet Germania som gavs ut på Hydra Förlag 2008. Kommande projekt är en science fiction-roman med arbetsnamnet Rymdsalongen.


