Tur att den bättre hälften också är ett Lostfan numera

The Onion rapporterar

4 Responses to “Tur att den bättre hälften också är ett Lostfan numera”


  1. 1 Johan Folin februari 4, 2010 kl. 12:58 e m

    Nya avsnitt sändes i förrgår, så kolla in en torrentsajt nära dig.

  2. 2 Niklas Elert februari 4, 2010 kl. 1:01 e m

    Redan sett båda. Börjar få farliga Heroes-vibbar nu, så till vida att jag helt slutat bry mig om folk lever eller dör eftersom allt ändå kan ändras i en alternativ verklighet eller med magi. Även om femte säsongen var väl berättad med tanke på omfattningen av urspårning så rubbade den ändå de fundamenta som jag tycker serien bygger på, samtidigt som allt suggestivt i berättartekniken flög ut genom fönstret. Säsong 1-4 var gastkramade eftersom man var så orolig för att ens kära hjältar skulle trilla av pinn, men nu…

  3. 3 Johnny Bergita februari 5, 2010 kl. 11:58 f m

    Hej Niklas! Som du säger så börjar det likna Heroes och karaktärerna blir inte värda ett skvatt! Hugo gillar jag dock. Men trots det så kommer jag att fortsätta att följa serien, har man väl börjat…osv.
    I nuläget begriper jag inte alls vad som händer, jag ser men jag kopplar inte. Antagligen för att jag inte bryr mig.

    Hoppas att allt är bra min käre vän och att vi ses snart, är det kanske så att du dyker upp i Linkan i din roll som morbror snart?

    John

  4. 4 Johan Folin februari 5, 2010 kl. 1:06 e m

    Jag var inte riktigt nöjd med de två första avsnitten i den här säsongen, men jag är ändå intresserad av att se hur de ska få ihop det, både sett ur karaktärernas perspektiv och manusförfattarnas.


Kommentera

Jag som bloggar här heter Niklas Elert. Till vardags jobbar jag på Ratio - Näringslivets forskningsinstitut. Jag är liberal i sociala och ekonomiska frågor.

Jag skriver för diverse tidningar på mer eller mindre regelbunden basis och har flera kreativa strängar på min lyra. Jag och min gode vän Jonas Sigedal har tillsammans skapat julkalendern Kommunen och skrivit det satiriska eposet Germania som gavs ut på Hydra Förlag 2008. Kommande projekt är en science fiction-roman med arbetsnamnet Rymdsalongen.


